Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
Afgelopen nacht was een behoorlijk rumoerige. Alexander sliep overal doorheen maar Sjoerd hoorde hoe de tent van onze buren werd aangevallen door een Possum. Luid briesend storte hij zich op de tent, tot grote angst van de buren die niet wisten wat hen overkwam! Doordat we onder een aantal bomen hadden geslapen werden we wat later wakker dan gisteren. Buiten een stralend zonnetje, binnen overal muggen. Niet in de binnentent gelukkig, maar in de buitentent. Met wat kunst en vliegwerk werkten we die naar buiten en ontbeten buiten in het zonnetje terwijl de tent stond te drogen.

Vandaag waren we afhankelijk van het tij. Twee punten in de track kon je namelijk alleen maar een aantal uren voor en na laag tij lopen. Het zou vandaag laag tij zijn om 15:45u en we konden het eerste deel alleen maar oversteken vier uur voor en na laag water dus we hadden even tijd om al onze spulletjes te pakken. Het enige dat we zeker wisten, was dat onze boot vanaf het eindpunt zou vertrekken om 15:00u! Hoe we dat allemaal klaar moesten krijgen wisten we nog niet, maar daar kwamen we snel genoeg achter.

We hadden geen tijd om te wachten tot het water compleet weg zou zijn dus risceerden we een nat pak bij de eerste oversteek. Met volle bepakking kwamen we om 11:00u aan bij een uitmonding van de zee. Een aantal andere mensen was hier al overgestoken dus dat moest ons ook lukken. Alexander ging in z'n zwembroek kijken welke route we zouden lopen. Met z'n backpack zo hoog mogelijk nam Sjoerd de route en werd tot zijn middel nat, dat viel dus mee. Ook Alexander kwam redelijk droog aan de overkant. We wilden halverwege een stop maken bij Awaroa Lodge, een luxe vakantieoort en restaurant waar we wat wilden drinken. De trip hier naartoe ging door een dicht bos met veel ups en downs. Bijna bij de lodge aangekomen, ontmoetten we bij toeval Maaike en Wendy die we eerder in Picton hadden ontmoet. Zij liepen de andere kant op en na een tijdje met elkaar te hebben gesproken, dwongen de mosquito's ons om door te lopen. Als je stilstaat gaan ze overal op je zitten, eenmaal in beweging laten ze je met rust. Wendy en Maaike zouden ook naar Golden Bay (in het Noordoosten van het Zuidereiland) gaan en ook wij wilden daar morgen naar toe gaan dus wellicht kwamen we elkaar nog tegen!

Bij Awaroa Lodge dronken we wat en liepen snel door naar Awaroa Bay. Deze enorm grote baai was alleen maar te doorkruisen twee uur voor en na laag tij. Het was inmiddels 13:00u en het was vanuit daar nog minstens 1,5 uur lopen naar Totaranui waar de watertaxi om 15:00u zou zijn. Eenmaal bij Awaroa Bay aangekomen stond het water hoog...te hoog. Bij de hut die aan deze baai ligt zat ook al een aantal mensen te wachten. Om 13:30u besloten we het erop te wagen. Het water stond nog behoorlijk hoog maar we moesten gewoon naar de overkant. We werden nat tot onze middel en konden onze backpacks amper droog houden. De overkant bereikten we om 14:00u, dus we hadden nog slechts een uur voor het laatste stuk!

In de hoogste versnelling liepen we door het dichte bos en probeerden onderweg nog een beetje te genieten van de prachtige baaien die we wederom zagen. Het laatste stuk ging voornamelijk over het strand maar om 15:00u stonden we klaar bij Totaranui waar de watertaxi ons al op kwam halen. De rit terug naar Marahau duurde maarliefst 2,5 uur dus we probeerden er maar van te genieten ook al hadden we alles al vanaf het land en vanaf zee gezien. Het enige dat we wilden was een warme douche en ons weer eens lekker scheren! Beiden hadden we inmiddels een behoorlijke baard.

Bij Marahau stond een tractor, waar men ons met een speedboat naartoe bracht, al klaar in het water om ons terug te brengen naar de Ocean River basis. Daar aangekomen stond onze auto op ons te wachten. Bij de basis spraken we Rhys nog eventjes en reden toen met de auto terug naar de camping in Motueka. Bij de supermarkt kochten we een lekker visje dat we heerlijk op de barbeque klaarmaakten. Na het douchen doken we vermoeid ons tentje in...wat een heerlijke en prachtige dagen waren dit!