Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
De eerste wandeling zou 4 uur duren dus we hoefden ons niet te haasten. De eerste keer dat we onze backpack in hadden gepakt, hadden we een lijstje gemaakt. Ideaal toen we vanmorgen onze backpack weer in moesten pakken. Een paar uur later vertrokken we richting Marahau, ook wel Abel Tasman Village genoemd, naar de basis van Ocean River Sea Kayaking Company. Hier konden we onze auto parkeren en vesten aanpassen voor morgen, als we met hun gaan kayakken.

Een dame van Ocean River zette ons af aan het begin van de track en we konden lopen...totdat we erachter kwamen dat de kampeerpassen nog in de auto lagen. Sjoerd liep terug naar de basis en was een kwartier later weer terug. Voor het informatiebord stonden de Nederlanders die we gisteren hadden ontmoet. "Met dit weer zie ik eindelijk pas hoe mooi Nieuw-Zeeland is!" zei hij. Het maakt inderdaad een flink verschil of je een stad/streek met regen of met een strakblauwe lucht en zon bekijkt. Dat hadden we aan Nelson ook gezien. Vandaag was er, wederom, geen wolkje te bekennen. Het was zelfs warm!

De tocht naar Anchorage Bay was weer compleet anders dan de eerdere tochten die we hadden gedaan. Prachtige goudgele stranden, blauw/groen water en mooie groene bossen. Het leek wel of we op een tropisch eiland liepen! Onderweg waren er verschillende privé strandjes waar geen kip te bekennen was. Aan het einde van de wandeling, Anchorage Bay, lag ook een giga groot strand dus wij wilden daar lekker gaan zwemmen om het stof van ons af te wassen.
Vier uur later kwamen we aan op het strand van Anchorage Bay. Vanuit hier was het nog een half uur lopen naar een tweede camping in Te Pukueta Bay die een stuk mooier zou moeten zijn. Daar aangekomen waren alle plekken bezet, op een plek achter het toilet na dan, omdat een grote groep kayakkers er was neergestreken. We besloten om terug te lopen naar Anchorage Bay. Op een groot grasveld vonden we daar een mooi plekje. Gek genoeg was er stromend water en zelfs een (koude) douche aanwezig.

Zodra de tent stond renden we naar het strand waar we even heerlijk hebben gezwommen en liggen zonnen. Echt vakantie!